Komunikacja bezprzewodowa

Zarządzanie procesami - WiFi

Idea przekazywania informacji

Za pomocą Ascom oraz TechLinkTMBridge jesteśmy w stanie szybko reagować na zdarzenia, alarmy, wypadki i precyzyjnie przesyłać o nich informacje na telefony IP DECT, VoWiFi, Pagery, a nawet na zwykłe telefony GSM. Wyciąganymi informacjami z poszczególnych systemów mogą być takie jak: alarm zacięcia się maszyny, pożar w danym pomieszczeniu, uszkodzenie danego urządzenia, zagrożenie życia lub zdrowia pracownika, czy inne ważne informacje.

W ten sposób oszczędzasz czas, pieniądze i unikasz najgorszych i niechcianych sytuacji w Twojej firmie. Korzyści jakie mogą z tego płynąć to m.in.:

  • natychmiastowe powiadamianie o zdarzeniu osób odpowiedzialnych
  • powiadamianie o alarmach, włamaniach, ochronie osobistej,  zdarzeniach, przerwach w działaniu linii produkcyjnej, awariach systemów i infrastruktury IT , pożarze etc..
  • skrócenie czasu awarii maszyny, sprzętu, a tym samym przestoju produkcji
  • wizualizacja miejsca zdarzenia
  • optymalizacja procesów biznesowych poprzez analizę pozdarzeniową i dokonywanie  odpowiednich zmian i działań prewencyjnych
  • pełne raportowanie zdarzenia.
  • oszczędność znacznych kosztów komunikacyjnych dzięki dystrybucji IP
  • stabilna komunikacja bezprzewodowa pomiędzy wszystkimi dedykowanymi pracownikami
  • ochrona personalna oraz szczegółowa wizualizacja miejsca niebezpiecznego zdarzenia na mapie obiektu

 


Zarządzanie procesem zgłoszenia awarii



Aby zapewnić zapewnić panowanie nad przebiegiem wszystkich procesów w firmie i szybką obsługą awarii należy pamiętać, że trzeba podzielić to trzy (3) etapy działania, aby było to najbardziej optymalne. Jest to oczywiście:

  • w pierwszej fazie zbieranie informacji wygenerowanych z urządzeń, systemów, przez człowieka
  • w drugiej fazie dystrybuowanie tych alarmów, zgłoszeń do osób i systemów, które powinny się tym zająć
  • w trzecej fazie, aby utrzymać porządek i pełną historię zdarzeń dla wyciągania wniosków należy to wszystko raportować

Takie założenie wykorzystując komunikację bezprzewodową Ascom oraz serwer komunikacyjny TechLinkTMBridge pozwala na znaczną optymalizację pracy Twojej firmy, czy to jest produkcja, logistyka, czy może obszar szpitali. Te punkty zachodzą praktycznie w każdym biznesie dlatego należy pamiętać, że to klucz do sukcesu. Jesteśmy w stanie zbierać informacje z systemów, maszyn, innych urządzeń poprzez wbudowane przyciski, oprogramowanie, automatykę, a nawet podstawowe styki elektryczne.

Do odbioru z kolei posiadamy całą gammę urządzeń bezprzewodowych i przewodowych od telefonów GSM po profesjonalne telefony IP DECT, czy VoWiFi Ascom, również Pagery Ascom, a kończąc na wygodnej i prostej w obsłudze aplikacji techlink do monitorowania całego workflow.

 



Monitorowanie produkcji


Oprócz tworzenia historii i jej zapisywania ważne jest monitorowanie w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że natychmiastowo dowiadujemy się o kluczowych zdarzeniach dotyczących danej tematyki, a w tym przykładzie produkcji. Informacje jakie możemy uzyskać, jesteśmy w stanie wyciągać bezpośrednio z maszyn (automatyka, aplikacja, styki elektryczne) lub ze źródeł zewnętrznch (bazy danych, aplikacje, DECT).

Następnym etapem monitorowania produkcji jest oczywiście wyświetlenie wszystkich porządanych procesów w formie wizualizacji prostej lub zaawansowanej. Jesteśmy w stanie zobczyć jaka maszyna najszybciej pracuje, które urządzenia  najczęściej się psują, z jaką wydajnością pracują, jaki pobór prądu wykorzystują jak i nawet to na, której zmianie pracowników produkcja idzie najlepiej i najwydajniej.

Za pomocą Ascom jak i  TechLinkTMBridge jesteśmy w stanie w czasie rzeczywistym wizualizować wszystkie zdarzenia na dokładnej mapie obieku z rozmieszczeniem wszystkich maszyn odgrywających główne role we firmie. Każda usterka, przestój celowy, bądź awaria może być bardzo dokładnie wyświetlana, a tym samym z rozróżnieniem priorytetu jaki ma dany alarm.

Aby monitorowanie przynosiło porządany efekt i prowadziło do ciągłego optymalizowania Waszych kosztów, problemów, obsługi procesów, wszystkie zdarzenia zachodzące i monitorowane są raportowane i zapisywane w logach, z których w późniejszym czasie można wniskować co należy zmienić, usunąć, bądź ulepszyć.